onsdag 24 september 2014

Onsdags aktivitet

Idag böjade jag med lyktorna. Röda delen klarlackad och den övre delen på tur..
Sedan gick jag på det elektriska ännu en gång, på Hästveda. Och helt plötsligt funka
instrumentbelysningen på pulpeten!
Tog bort kardantunneln oxå för att kika.....och DÅ uppdagades ännu en grej.!
Bakaxeln ÄR delad... och nu förstår jag varför rullkedjorna ligger utanpå hjulparen...
Kardanen är så stor och driften ligger på framhjulen; det finns alltså ingen plats för att ha en
hel bakaxel.!!
Kul grej... mycket ovanligt lokbygge..


                                          Förberedande lykta inför lackning...

                                         .. och nedre batteriboxen har fått rödlack påsprayad.

Instrumentbelysningen funkar...!

Bränsletanken monterad + kopparrören till förgasaren..

Kardandriften till riktningsväxeln...

8-punktslagring av knutkorsen gör det möjligt att vrida
drivningen så att drivlinan EJ behöver ligga i rak linje.

Bakre drivhjulen ÄR delade för att ge plats åt kardandriften;
visste man inte innan man lyfte av plåten f kardantunneln!

                                          Rullkedjorna ligger sålunda utanför lokhjulen...

                                          Nedre delen av vänster dörr, måste få ny plåt ditsvetsad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar