måndag 6 oktober 2014

Måndags aktivitet

Förmiddagen har gått åt att hämta delar till Volvomotorn samt varit till lassaretet f att röntga mina
höftleder.  Så jag kom inte till Hagaberg förens efter kl 15.00.
Då började jag att plocka isär den bränslepump jag köpt fr en reservdelsfirma, utanför Örebro.
Rotade själv i ett förråd och hade fullt upp att hitta en som "snarkade" dvs avgav ett läte som
avslöjade att membranet var ok. Att jag sedan plockade en spänntråd, glaskupa och nätsil för
att få en så perpekt pump som möjligt; avslöjade jag inte för han som skulle ta betalt..!!
När jag skulle betala sa han.-" Nu har du nog tagit fel pump. Du skulle ju ha en till B18...?!
Aah..den passar nog sa jag..
-" Det tror jag inte, sa han.
-" Vad skiljer då, frågade jag.. Det visste han inte. Betalade 350:- och åkte iväg min kos.
Under eftermiddagen rengjorde jag den och gjorde rent glaskupan samt smorde in spännartråden.
Efter hopmontering provmonterade jag den på Hästveda-motorn.. Visst i h-e passade den..!
Alldeles utmärkt t.o.m. Se bilder.

Adeptern för slutsignalyktan, blev hopsvetsad idag och nu är den både testad & spraymålad. Se bilder.

                                          En ordninggjord bensinpump, m "snarkfunktion"..

                                         .. och handpumpfunktionen/armen syns under pumpen.

                                          Visst i h-te passade pumpen..!?!

                                         Provpassning av adeptern för gamla slutlyktan..

                                          Prov med fotogenlyktan; helt lysande passform..!

                                          Adeptern spraymålad & klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar