söndag 15 mars 2015

Aktivitet V11

Tisdag 10 Mars körde vi ner Höghultsloket till Hagaberg. Sedan under veckan har jag utfört mera slip-
arbete och strukit lokramen runt om, med svart Cronol.  Nu ska bara fronten få en liten buffert,
av RJ design. Vi ska även fixa till en motorhuv; nära gratis...

Mycket jobb har jag framför mig, i.o.m. jag tackat ja till erbjudandet till att bli TRAFIKCHEF för  RLJ !
Utsedd formelt f.o.m. lörd 14 Mars. Kul att folk uppskattar min kompetens...
Blir att åter få känna på tant Maffa. Skitkul!


                                        Slipning och målning inledd..

                                               Målning av kylarsarg. + del av torpedplåten.

                                                  Slipat & upputsat kylarlock i mässing...
                                                  Kanonsnyggt !!
                                               
                                         Här är lokramen slipad och har strukits m svart Cronol.
                                         Och fronten skall få en liten buffert.....

                                          Glaskoppen för bränslet är rengjord..likaså kopparröret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar