torsdag 10 mars 2016

Lite Torsdagsaktivitet

Denna torsdag har vår herre slagit på 1000-wattar´n. Riktigt skönt ute faktiskt...
Idag kapade jag till ett par kopparrör till bränslerör till B4.an. En vinkelkoppling i mässing norpa jag från
en gammal Volvo lastbilsmotor; och monterade denna på förgasarn. Så kapade jag av matarledningen
från bränslepumpen och uppåt. Sedan skarvar jag inhop bägge med en bränsleslang & 2 slangklämmor.
Kommer bli fina fisken....
Sedan kom Benga och börja kolla matarören till Göta III. Han hade en ide´om att ev lossa hö injektor
på Göta I; kan va bra som komplement till Göta III.s högra injektor.
Benga fick åka hem och hämta Gasolen för att värme behövdes att lossa de rostliga bultarna med.
Polackerna hade bara vräkt på tjock svartfärg för att dölja rosten på amaturen; bra affär ändå
för att ha tillgång till reservdelar till III.an...
Injektorn tog han med hem till sin privata verkstad...

Ventilkåpan gav jag ytterligare en strykning med rödfärg; idag lade jag in den i matkojjan för
torkning i värmen. Glömde av detta moment igår... Så har jag gett locket en strykning oxå.
Sedan straxt innan hemgång sprutade jag på mera fettlösningsmedel på själva motorn.
Får nog tvätta motorn med fotogenspruta, för att få väck oljesmuts och ingrott torvdamm.


     Bränslerören, avslipad koppar, är inpassade och skall närmast sammanlänkas med svart bensinslang...


     Arbete pågår med att lossa injektorn på höger sida i Göta I...


     Och här lossas injektorn med lite försiktigt knackande...


      Ventilkåpan har bestrukits ännu en gång och får torka i den varma matkojjan...


      Oxå locket till ventikåpan fick sig en duvning....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar