onsdag 30 mars 2016

Onsdags aktivitet

Idag kom jag inte igång förrän kl 13.00. Bengt och jag hade varit till Rockhammar och hämtat en
mindre vedkap. Han fyller ju 60 imorgon så han hade lite och fixa med hemma.
Jag hade fullt upp med att montera generator, borra hål i lokramen och montera laddningsregulatorn.
Även tändspole åkte på och så kopplades det enkla & spartanska elsystemet ihop...
Nu fattas det bara tändningslås m fjäderfunktion för startmotorn.
Ventilkåpan hade jag bara ställt lös ovanpå; skall stålborsta och spraya på grenröret. Då är det ingen
ide´ att skruva fast den än.
Jag fick brått att växla om i hallen så Lindsloket kan stå inomhus; värdens regnskur kom straxt
före kl 16.00.
Men försvann lika fort som det dykt upp. Så i hallen montera jag nya tändstiften samt fyllde
ny olja i motorn.
Växellådsolja påfylles ev i morgon.
Får se hur många gäster som kommer när Benga nu blir 60 bast; smörgåstårta blir´e iaf.
Fn va Nice...



     Generator och laddningsregulatorn kopplade!



     Och här är spolen på plats!



     Äntligen är loket i hallen....



     Påfyllning av motorolja samt nya stift monterade. Nu ska de bli nya röda tändkablar bara...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar