tisdag 29 mars 2016

Tisdagens aktivitet

På morgonen idag var det 4+ och lätt regn. Inge jobb vid Hbg idag tänkte jag..
Men framåt 11-blecket tittade en varm sol fram, då vare bara att braka ner och dra igång....

Idag har jag skrapa rent all ingrodd smuts på topplocket och runt stiften, varpå jag maskerade
och blåste på med värmebeständig svartspray 2 ggr.
Blev inte alls så pjåkigt. Medan färgen torkade passa jag på att tappa ur olja fr motor & växellåda.
Ny fylls på i morgon.
Sedan monterade jag startmotorn, så nu är den på plats. Imorgon skall plats göras i hallen och loket
skall in så vi kan meka oberoende av väder...



     Gammal olja tappas ur motor & låda....



     Nu sitter startmotorn på plats...



     På toppen bland stiften var det en hel del att skrapa rent. De fick sitta kvar under svartmålningen...

    
     Och så här grann blev toppen.  Har sprillans nya stift så de här är slitna och åker i skrotlådan....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar