lördag 30 april 2016

Valborgs aktivitet

Jo..jag vet helg..Valborg mm. Men en som tittar på klockan oavsett vad det är för helgdag el vardag
knetar bara på...
Igår satte vi upp elkabeln påväggen för stora kompressorn. Inge camerra med utan fick ta bilder
idag...
Annars har jag lastat granar i Granskogen, för transport in till brasan. I 90-gr kurvan fick jag såga
ned ett antal oxå... När jag kom tillbaka med 10.ans boggievagn, var jag ganska slut i rygg &
axlar. Avlastning får därmed ske någon annan dag!

Däremot tog jag fram svart träolja och började stryka gavlarna på vagnen; när den är avlastad
åker de trasiga gamla planken väck. Och ramen förbereds för ny plankläggning; flera, flera
år sedan boggievagnarna blev åtgärdade...

Ha En Skön Valborg...!


     Elcentralen....



     Brädor på väggen, för att ha nått att fästa klämmorna i....



     Och bort i hörnet och nedåt...



     Och här har vi stora komressor`n.... och på väggen anslutningshandske, motorskydd mm skall upp...



     Granarna lastade i Gran-skogen.....



     Lok 1 blev väldans tjusig med Kronans gröna kulör....



    Den ena bakgaveln struken med svart träolja....



    ....och likaså den andra gaveln. Nya ideer på vagnsnummer märkning på G....








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar