lördag 11 juni 2016

Lördags aktivitet


Denna lördag blev en mycket trevlig dag.. Först slipade jag lite på vagnsramen till Vgn 27.
Sedan kom en liten kort regnskur; bara att kuta in i verkstaden med lilla vinkelslipen å
vänta... Snart tittade solen fram igen och efter en liten stund var det våta upptorkat på
vagnsramen så man kunde fortsätta slipa.. Och sedan var det bara att blaska på med Cronol!

Senare runt 2-tiden fick jag besök av Stoffe och hans far; vi skulle lasta tpv men väntade på
Bengt & traktorn. Berättade f Stoffe om att vissa uttag var strömlösa sedan The Cablegay
var i verkstaden igår och kopplade in stora kompressor´n...

Stoffe började skruva på amaturen både här & där; han hade en sk "Faspenna" dvs en penna som
känner av om man har spänningar i ledningar o.d. Kollar oxså av om en elpropp är hel eller
har löst ur; fasen inga dåliga prylar inte... En sådan måste inhandlas!  Kan kolla av alla elmatningar
på ett litet kick...
Stoffe kontaterade att 3 propphuvar hade ärjat i själva propphuven; varpå god kontakt
härmed uteblev.  Bra med en järnvägsintresserad elkille !!!

Sedan kom Bengt med Boxer´n och lastningen var gjord på en pisskvart.
Bara f Stoffe och faderskapet att surra fast... "Kalle Lagman" kan komma på vägen å då kan D
bli dryga böter om inte lasten är ordentligt surrad...!
Sedan for jag med upp till mörka Skultunaskogen, N om V-ås. Men D skriver jag om imöra...



     Hade precis börja slipa lite så öppna "handäruppe" kranen så då blidde D vått....



    Efter en stund torkade allt upp igen... Som de säjjer, ovan molnen lyser allti solen!



     Och nu är ovanbalkarna Cronolade. Inuti tar jag en annan dag för de är ju mera skyddade mot väta!



    Slutröret är nu hopsömmat och sprayat med värmebeständig aluminiumfärg...



     ..och då äre bara dit me en avgasklämma å dra te utav bara fa....



     Och här har de två tippvagnarna anlänt till Skultuna skogen; men D berättar jag om imorrn...!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar