måndag 13 juni 2016

Måndags aktivitet

Idag var jag nere till Hagaberg och strosade ikring...
Var tvungen att hitta på något bara för att jävlas med kroppen; har inte mått så jättebra på
sistone...
Så jag slet fram stora vinkelslipen med kapskiva på; så drog jag skarvtrumma från station ned
till Byholma-loket. Tänkte gå loss och kapa bort den rostiga & fula motorhuven, som hängde på 3/4
på loket. Sedan kapade jag av alla bult som hållde upp den sexcylindriga skrotmotorn; så nu är han lös.
Bara för Benga att lyfta väck motoreländet till skrothögen, bakom hallen....

Vi får se om någon är intresserad av lokramen, fr Vislanda MV 1941. Detta är ju ett objekt men
vill någon göra nått av det så.... Vill ingen ha den går den till skrot !!

Så växlade jag fram JW-loket; skall pyssla lite med det i morgon. Bland annat...
Den skall ju hämtas om några dagar av sin nye ägare....



     Detta skrotlok ser inte mycket ut för värden,  MEN den är iaf tillverkad av Vislanda MV 1941 !



     Så här såg den ut framifrån innan jag gick till attack..!



    Svårt att bestämma motor typ.. men nu är den loss och skall te skroten.. Lokramen går samma öde
    tillmötes om INGEN vill ha den...!



     JW-loket framväxlats för ompyssning i morgon....

    Nu straxt här i kväll skall vi upp te KG i Klysnaskogen å dricka kaffe å äta födelsedagstårta!
    FN var Nice..!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar