onsdag 17 augusti 2016

Onsdags aktivitet

Idag har jag målat och strukit träolja... D gäller att jobba på innan regnet kommer fr Finland...

Jag har bättringsmålat trädgårdsmöblerna vi fick fr Renis...Man kan ju för fn inte ha en rosamålad
soffa vid anläggningen. En gul går väl an men inte en rosa...!?

Sen strök jag vagn 27, som nu har 3 lager med svart oljefärg på flaket; skall väl räcka...

Så hittade jag en boggievagn som stått där i gräset bredvid gamla vedhanteringen...
Emsforsflak No:59 med 2 olika bogger; en Ohsaboggie samt 1 Gyttorp.  Ja nu ska inte någon tro
att jag varit till Ohs och norpat en boggie. Utan denna har stått här sedan SEJ lades ned och
jag fick den av Anders Nylund. Hämtade den i en målbod på Järvafältet för många år sedan...
1968 köpte Björn Luning lite matriel från OHS BRUK, då det nedlades...nämligen!

Men plogvagnen står i vägen så Emsforsboggien får stå där den står i gräset tsv. MEN jag har
strukit flaket idag med en specialblandning av dieselolja, Cronol, spillolja mm.
Cronol får ju inte säljas längre pga miljögift.
D ä då fn att allt som är bra skall bort..!!


     Trädgårdsmöblerna fr Renis, är påmålade... En Rosa soffa kan vi inte ha....                                           



    3 lager med oljebaserad träfärg ligger nu på flaket; skall väl räcka....   



     Här i en annan fotovinkel.... OBS; att plattjärn skall monteras i bägge ändarna !



    Denna svartolja har strukits på. Nu får vi se om den håller måttet. Made of Norsk Torsk.! lol...



     Här är boggievagnen fr Emsfors No 59; stått i glömska i hög gräs. Nu med nystruket flak.!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar