torsdag 8 september 2016

Torsdags aktivitet

Idag var det en smula mulet med några enstaka regnstänk...
 Varit sysselsatt med service av lok 1 samt buskröjning på gärdet..

Se bildkollage:


      Här håller jag på med experiment 2, i min lilla anspråkslösa forskning.... Som ni ser till höger; vanlig
      träolja som är genomskinlig eller ska vi säga blank..!  I den stora burken till vänster har jag tömt i 1 Liter
      träolja samt en skvätt spillolja... Ha ha..simsalabim...Svart Träolja..!


     I lok 1 har jag alltid hört ett "rumlande kardanoljud", så idag fick jag för mig att kolla främre kardan-
     huset till framaxeln... TOMT! bara lite rostvatten.. Inte undra på att lokh-te lever rövare och låter illa!
     Öv 2 L olja gick det i där... nu går loket såfint så...!


     Lok 1 står utanför hallen och genomgår service....


     Här håller jag på med buskröjning förfullt. Lystringsmärket är från T.Ö.J, utanför Svennevad...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar