fredag 7 oktober 2016

Fredags aktivitet

Idag har jag lossat på 3st M16 bult på lagerboxar. Den 4:e small av när jag tog i lite grand!
D ä inte dumt me horsepower.... Å jag äter inte gröt!
Starköl å pizza ä heller inte dumt....

Sen när hjullager boxarna va loss började ett envetet borrande m borrmaskin. Nya M16 hål
skulle tas upp... Först en 8mm borr, sedan 10, sen 12, och 13mm. Så raskt över till en försänkt 16mm
borr; anpassad till 13mm chuck...
Då jädrar anåda gäller det att hålla emot när borren hugger fast!
Lätt på pekfingret få en va å släppa knappen på elborr´n snabbare än blixten....
Annars brinner borrmaskin eller i bästa fall går säkringen!

Men en annan ä ju van, så en klarer å´et...!



    Borrningen är klar och jag har börjat skruva fast lagerboxarna i de nya hålen. Söm ni ser använder jag
    en BOSCH Elektronik 750-E... Den har vi haft i föreningen i många, många år..!


     Den försänkta 16MM borren till 13MM chuck...


      En ny M16 m mutter fick jag ta ifrån förrådet....


      Så lite mera svartmålning i morrn, så ä de dax å vända på ramen...


      Kraftiga T-profiler fanns i balkförrådet och kommer väl till pass å bära upp gavlarna; 780mm höga.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar