lördag 12 november 2016

Lördags aktivitet

Trots att jag fått ett sår på vänster fotblad och ont så in i hvte, åkte jag ner och växlade om bland några vagnar..Om man har diab som jag å pumpar Insulin, ska man va försiktig med sår på fötterna...
Men va fn; D finns så snygga syrror på FVC, så dom tar hand om en....lol...

Färdigställde lite småjobb som var kvar på boggievagn 27, och växlade upp vagnen till bangården.
Så nu står den där och glänser tillsammans med boggievagn 10.
Plockade fram småvagnarna till verkstaden.

Nu går jag och funderar på att montera avgasvisslan på lok 17 DIEMA.n, satt ju som orignial där,
fast monterad på den fula ljuddämparen.
Visslan finns ju kvar, så nu skall jag göra ett arrangemang som passar på avgasröret som sitter på loket
nu...
 Visste ni förresten att Diema.s brorsa hette Schöma...??


     Uppväxling av vagn 27 i strålande eftermiddags sol...


     Det är första gången vagn 27 är uppe i växelgatan på 4 månader...


     Lok 1 samt sk koppelvagnen, är på väg ned till verkstaden....


     Nu när boggievagnen är borta väntar småvagnarna på sina flak....



    SMHI har ju lovat mildväder kommande vecka...men D vete faan....?!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar