lördag 26 november 2016

Lördags aktivitet


Idag for jag ut till överfarten för att se och åtgärda lite, vad stollarna åstakommit. Nog hade dom
åstakommit alltid; man hade grävt bort 50 cm i varje spårända. Vilket hade fått till följd att
vägöverfarten hade blivi smalare än själva vägen! Vilket j-a stolleprov! Under entreprenörerna
till PEAB hade tydligen alldrig belagt en smalspåring överfart för!  Nu öste jag på med bärlager
på bägge sidorna och plattade till så nu blir det nog bra.
Men jag tänker va på plats 07.00 på måndag morgon för då kommer asfaltgänget och skall börja
belägga grusvägen...Ska de få sig en överraskning...!






     Så här såg det ut när jag kom ner till överfarten; tittar man noga ser man att det fattas ca 50cm på
     denna här sida. Beläggningen till höger ÄR ju bredare än bärlaget mellan spåren!


     Och så här blev det när jag åtgärdat det hela; lite skillnad vad...


     Lok 1 avvaktar på vedspåret...

    Besprutningsvagnen framväxlad och demonteringen påbörjas...



     Besprutningsrampen loss..




     Fästena åker väck i morgon fm....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar