fredag 9 december 2016

Fredags aktivitet

Idag har jag varit till Vårdcentralen och fått min fot omplåstrad.
Sedan for jag ner till Hagaberg och satte på mig jobbarjackan...Var jag åstakommit ser ni på
bilderna nedan...


    Jag drog igång Gyttorps-loket och förberedde för lite växling...


     Vid närmare kontroll behöver sliprarna under växelklotet vid första växeln; oxå bytas i vår...



     Arbetstrallans första jobb; borttransport av gamla växelsliprar...



     Nu var det dax att köra bort farmartanken från Krupp-trallan....



     Här på bortre stickspåret, skulle tanken baxas av. Med spett och några gamla tubrör ....



     .. så bumeli-bang.. så var tanken lossad. Ja-la bra med Hulkkrafter..!!



     Så nu står trallan på plats igen, utan farmartank. Blir det snö i helgen svetsar vi på trallan i
     hallen, där Gyttorps-loket brukar stå....

 Tippvagn No 67 skall få ny bromsplattform av nya grovplank....


    Ny koppellänk tillverkad till Krupptrallan. Den öppna länken skall in i ena koppelkrogens ögla
    och klämmas ihop samt svetsas...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar