onsdag 3 maj 2017

Kontoll av anläggningen

Då och då gör vi en kontroll av anläggningen vid olika tidpunkter, för att kolla av så ingen gjort något
ofog nere vid Hagaberg.
Jag passade på att göra en promenad efter banan ner till sjön...
Vid gärdet som löper efter TA Schakts område, finns ett dike som nu är vattenfyllt, är nu förbundet
 vid den här tiden med sjön Väringen. Stod och kollade lite varpå jag hör ett fiskplask..!
Är väl bara inbildning tänkte jag och gick vidare ned till sjön. Kastade undan diverse smågrenar som
hamnat på spåret här och var.
På promenaden åter till bilen, passerade jag diket igen och nu hörde jag ännu tydligare ett plask..!
Är nog småfisk som simmat in från Väingen kanske för att leka...
Kul grej..!


 
     Här är stället, straxt till vänster som jag hörde plaskt i diket...


     Inne i skogen ser det ut som rena timmerbanan...


      Vid Talludden såg det ut så här i grönskan...


     Och i Alkärret såg det ut så här, inte mycket till nedfallna träd här heller....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar