Nitro Nobel, Foton 3

14_1 -- Simplex # 4 vid vägövergången i Gyttorp samhälle (LE)

14_2 -- Schöma # 0 vid fabriks parkeringen (PV) 

14_3 -- Simplex # 13 vid st. Porten, på väg ut ur fabriksomr. (NN) 

14_4 -- Simplex # 4 i nymålat skick vid Gyttorp stn. Bakom växlar NBJ 22. (LE) 

14_5 -- Simplex # 4 vid syra omlastn. (LE) 

15_1 -- Simplex # 4 vid Gyttorp stn avgår mot fabriken (LE) 

15_2 -- Simplex # 4 m boggivagn o passagerarskydd under Föreningsdagen, Gyttorp (BP) 

15_3 -- Upprivningståg (ÖK) 

15_4 -- Schöma lok 2, tillsammans med vagnar för transport till Frövi (RJ) 

15_5 -- Snöplog tillv. Envalls Fellingsbro (RJ) 

16_1 -- Schöma lok 2 vid lokstallarna (RJ) 

16_2 -- samma lok, annan vinkel (RJ) 

16_3 -- Flera fordon utanför stallarna efter nedläggn. (RJ) 

16_4 -- Lok 2 framifrån (RJ) 

16_5 -- Simplex # 5, #10 bakom (RJ) 

17_1 -- Simplex 5 o 10 (RJ) 

17_2 -- Demont. av bult för ledkula på boggie. (RJ) 

17_3 -- Nitro # 5 ackulok vid upplag Närke, 80_tal. (RJ) 

17_4 -- Ackulok # 6 samma tid o plats (RJ) 

17_5 -- Vinterviken (NN) 

18_1 -- Vinterviken (NN) 

18_2 -- Den Elbil inköpt av 'Vinterviken' 1920 som användes i 6 år för transport av spräng_ämnen i sthlm_området (NN) 

18_3 -- 2 sept 1914 togs denna bild av hel dagsprod. vid Gyttorp, 4750kg dynamit fördelat på 4 st 2axliga vagnar. (NN) 

18_4 -- (NN) 

18_5 -- Utlastningshus vid kopparbäckslinjen (NN) 

19_1 -- Omlastn av sprängämn i Örebro Hamn från Gyttorps lastbilar till motorskonaren Nitro. (NN) 

19_2 -- Avsnitt på fabriksomr. ca 1975 (NN) 

19_3 -- Lossn. av tankvagn 1952 (NN) 

19_4 -- Två ackulok på Kopparbäckslinjen 1945 (NN)

19_5 -- Simplexlok vid Bor på OBJ (SW) 

20_1 -- Lok # 15 med Gyttorp_tåg i Gimarp (SW) 

20_2 -- Lok # 15 vid lokstallet i Ohs (SW) 

20_3 -- Simplex # 10 plus okänd Simplex, med tankvagnar i Ohs. Obs! Gyttorpfinkan tv. (SW) 

20_4 -- Gmeinder # 7 o Schöma # 14 i Ohs. (SW) 

01_1 --  

01_2

01_3 --  

01_4 --  

01_5 -

01_6 --  

02_1 --  

02_2 --  

02_3 --  

02_4 --

02_5 --  

02_6 --  

03_1 --  

03_2 --  

03_3 --  

04_1 --