Bengt hade plockat fram en skruvkran och några rörbitar; nu skulle det monteras hjälpbläster.
Medans han var upptagen med detta monterades det andra handtaget i bränsleboxen.
Nu är även pelaren för sitsen monterad i golvet; vi hittade ingen lämplig fjäder så vi skaffade en
på Biltema. En sådan som man använder då man förtöjer båtar till bryggor! Fjädern kapades och
med det mindre inuti erhålles fjäderverkan; Göta-tuben passar lagom i det korta röret.
Till fästena borrades hål i golvet och bultades fast.
Nu ska det oxå vara ett kopparrör som löper från nedre delen av vattenståndsglaset; ned och ut straxt
till höger om ångmaskinen. Sedan skall det vara ett kopparrör som "skvallra" från injektorn; och
ned under ramen.
Ett trähandtag på "reglatorn"; har monterats. Vi tog ett handtag som suttit på en gammal bakkavle...
Man får använda allt enligt Kajsa Varg-principen...
Kopparröret från vattenståndsamaturen och nedåt, monteras i kväll...
Bengt monterar trähandtaget; på "regulatorn"...
Här ser man "växlarhandtagen" och straxt innanför
skymten av förar-pallen; utan träskivan...
Blästerkranen monterad; delvis skymd av trähandtaget
till "regulatorn"..
Blästerröret monterat och klart. Ansluter på ena cylinder´ns
avloppsånga. Skall fungera bra, säger Bengt..
Locket till vattentanken har målats upp..
Vgn 33 med NKlJ-överbyggnaden har växlats upp
på bangården, så länge..
No comments:
Post a Comment