lördag 30 augusti 2014

Lördags aktivitet

På em idag inträffade ett allvarligt intermesso.. Jag började med att grunda motorhuven till
Hästveda. Sedan slipade jag höge hyttsida med sandpappersslipen..
Sedan var jag inne i hytten och körde m vinkelslipen, för att kapa bort ett par stora sandlådor..
Det vår då det hände; lilla vinkelslipen högg och gjorde ett tvärkast uppåt. Eftersom jag stod
böjd över vinkelslipen fick jag en fullvarvs maskin, rätt i ansiktet!
Var skyddsglasögen tog vägen vet i fåglarna; men blodet forsade ganska ymmigt..
Tur att jag hade en papperslulle till hands och kunde på detta sätt göra ett snabbt tryck-
förband och stoppa flödet. Sedan ringa till Bengt och ordna transport till Lbg akutmot.
3 stygn och ett öppet dränerings-hål blev resultatet. Men efter en & en halvtimma var jag
tillbaka i Hagaberg igen. Ett jack i näsbenet får inte stoppa en riktig karl..
Se f.ö. bilder..


                                          Motorhuven rostskyddsmålad på ovansidan.

                                         Höger sida  utv är nu grundad..

                                         .. och det var då jag fick den lysande idén att försöka
                                         kapa loss sandboxen som var fastsvetsad i väggen...

                                         ..och efter  ca 1& en halv timma var jag tillbaka i Hbg.
                                         Lite lagom justerad....

                                         Efter att jag monterat bort tanken; slipade jag & strök
                                         Cronol på kylartunneln..

                                         ... och så får det vara slut för idag......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar