När det gäller de elektriska kopplingarna blir det ett vågspel att ordna till. Någon eller några har
sonika klippt av anslutningen till kontaktorerna; vilket försvårar det hela en aning. De 8 anslutnings-
kablarna fram till kopplingplintarna för elmotorerna, finns dock kvar.. FMBBM har en elmotor fr
Sv Elektrobil, som borde gå att koppla in i lokramen. MEN vi har inga som helst kopplingscheman
så det blir ett fasligt mätande isf. Om det någonsin går att ordna till; alternativet blir isf en extriör
upprustning... Färgsättningen är uttänkt men s.o.s. ett ordningsställande av det elektriska återstår
att se om det överhuvudtaget är möjligt..?! Tur att det står i avtalet m RLJ "utföra viss renovering"..!
Vi har ju dock det andra ackumulatorloket fr Nitro Nobel 3 (vårt no 4) att jämföra med.
RLJs acklok kommer att få samma typ av draganordningar som 4:an och den typ man hade på
Nitro; dvs anpassad för att ansluta Nitros flakboggievagnar. Alltså Feldbahntyp.
Närmast skall det köras ned till Hbg och där övertäckas tsv; enär vi måste få loss stallplats i
hallen.
Anlutningarna är avklippta i kontaktorskåpet...Smart !
De 8 kablagen till elmotorerna, finns kvar..
och här ses en sidvy av loket..
Lokets bakände...
Att jämföras med vårat acklok / kontaktorskåp..!!
No comments:
Post a Comment