På Påskaftonen jobbade Bengt 12tim fm, fr 06.00-18.00. Svägerskan var kvar i torpet. Inget att göra och det klia i jobbarnävarna....
Jaha..se goddag då; bara att åka ned till Hagaberg och dra igång med jobb. Bra med sol ute trots lite kallblåst.
Hissade upp A-Fordloket och slipade framhjulen; varefter målning av dito. Påskdagen var det dax att göra samma procedur med bakhjulen..
Igår på Annandagen, slipade jag upp signalhornet som är original till A-Ford; och målade densamma.
Gjorde rent "smutsgallret" i själva tratten; som sitter fast med en låsring. Tro det eller ej, man kan köpa minsta skruv & mutter till A-Ford; även delar till signalhornet! Helt otroligt.
Kopplar man 6Volt till hornet, låter det i allafall..
Har även börjat demontera B18-motorn i Söderblomsloket; och den sitter fast.
Vi har en Volvo-motor på G...
Bäst och jobba på nu, för i slutet av April väntar RLJ...!
och bakre delen av loket går ner på rälsen.. Ingen fara
alltså; loket står stabilt utan pallbockar o.d..!
Här är ordningen ovänd; lokets bakre del upphissad..
Nu är bägge hjulen vackert rödfärgade. Snyggt.!
Oxå instrumentbrädan monterad. Signalknappen i mitten!
Signalhornet uppsnyggat. Smutsnätet rengjort...
Gamla Volvo-motorn skall lyftas ur Söderblommen..!
No comments:
Post a Comment