Bengt var oxå där och de började genast att kika på Nora-acken och hur de skulle göra osv.
Grabbarna skickade jag ut på linjen att röjja lite busk så vi skulle få lite lugn å ro....
LE hade återskapat en funktion i körkontrollen så den kan användas i 3 körlägen.
Den gamla körkontrollen till loket har säkert inte används på över 60 år..!
En omkopplare när det gäller att vända polerna för fältlindningen måste nytillverkas. Vi skall ju kunna köra både fram - & back med loket varpå en sk. poländare för fältlindningen måste till. Men det löser vi!
Ev kan vi kopiera den polvändare som sitter i batteriloket från Bodaberg Torvströfabrik...
När grabbarna var åter från skogen; smetade de glasfiberspackel i de längsgående rostskadorna
på RLJs elacking.
Först lite funderingar...
Sedan lite taktiksnack
Här har man monterat körkontrollen på torpedplåten, via en distanskloss....
Nu var det dax ttt tenna kabeländarna sedan man först doppat dem i lödpasta...
Och så var det dax att mäta och labborera med ett gammalt motstånd...
Oxå ett gammalt motstånd som LE byggt för åtskilliga år sedan; kopplades in och testades....
Det var banne mig inte lätt att hänga med i ett virrvarr av startkablar och provisoriska anslutningar
av 3st fulladade bilbatterier; vilket gav 36V i serie...
Här passar det in med MbT rapplåt -"Den går hit, Den går Dit, Den går runt en liten bit. Den startar
på ett kick, De ä en makalös mannick"....!
Här har det rullat framåt en bit...
Så var det fikadax....
Gyttorpsloket + 1 feldbahnvagn är inne; grabbarna skall oxå fika
No comments:
Post a Comment