Denna fredag var inte skön att vara ute i; lite kall blåst fr norr och inte så mycket solsken...
Småpyssla lite och sprayat utsidan av torpedplåten med guldfärg fr Biltema (fälgfärg) .
Fortsatt slipa på motorhuven... och borttagning av mera oljesmuts under riktningsväxeln..
Bengt har haft nattskift och kom farande vid 14-blecket då han vaknat.
Han borjade då med att montera lagerboxarna till framhjulet på styrjärnen. Några hål fick
han borra om men ingen fara; gott om gods på järnen fanns kvar..
Sedan blev det till att kapa loss några små bitar U-profiler som skall hålla styrvinklarna på plats
som gör att loket inte "står på näsan" med denna hjulupphängning. Se bild!
Små bitarna skulle sen inpassas i lokramen varpå de svetsades fast....
Nu är äntligen framhjulet på plats!
Reservdelar till B4.an hade beställts från Peja Veteranprodukter och fanns på DHL
utlämningställe under eftermiddagen. Hämtas ut i morrn...
Fortsatt borttagning av oljesmuts runt riktningsväxeln och växellådan...
Yttre delen av torpedplåten är spraymålad med Biltemas fälgfärg....!
Bengt i färd att montera framhjulet på Lindsloket....
-" Batterihållarn måste väck. Kommer inte åt att svetsa annars.." varpå stora vinkelslipen åkte
fram..!
Framhjulet på plats...
U-profils bitarna svetsas fast. Tjänstgör som "stoppar" annars är risken att loket "står på näsan"...
Framifrån syns hjulupphängningen...
No comments:
Post a Comment