Idag var jag ner till Hbg straxt efter lunch; inge roligt alls bland regnskurarna...
Slipa lite mer på motorblocket samt pinnbultarna & oljade in det hela lite för att förhindra
korresion/rostbildning; vilket är ganska vanligt om motorn inte står i en varm lokal...
Avfettade oxå förgasaren och snyggade till den; nu kan man läsa på flottörhusets lock:
Made In USA. CARTER Carburator Corporation, W-O...
Stoppade in 2 kablar i en slang för att skydda dem mellan startmotor & generator...
Kopplade kablar mellan tändningslås och kontrollampor ( för laddn. & oljetryck).
Lossade sedan några muttrar från pinnbultarna, som följde med upp vid losstagningen
av topplocket.
Smörjning av pinnbult och övre blockdelen...
Kontrollampor för oljetryck och laddning; lyser så rart....
Lossdragning av fastrostade muttar på pinnbult. Man ska knacka med en hammare på alla mutterns
plansidor INNAN man spänner fast pinnbulten i skruvstädet.... Alla muttrar lossar då som smort!
Drog 2 kablar igenom en fd vattenslang, för att inte kablarna skall ligga och vibrera emot blocket!
Förgasaren har tvättats av så gott det gick. Tydligen inbränd smuts....
No comments:
Post a Comment