Under lördagen trimmade jag så gott som hela linjen ned till Talluddens stn. Över gärdet sprutade jag på lite Glyfosat. (Jablo) eftersom stark gräsväxt fanns invid översvärmade (!) diket. Mycket regn under Juni & Juli hade bidragit till detta. Men som tack fr ovan, har Augusti-solen värmt på ordentligt.!
Eftersom jag var helt slut av knott, mygg samt annan flygande ohyra, var det hemgång vid 15-tiden på lördags em.
Under söndagen växlade jag om några vagnar på bangården med gamla Gyttorps-loket,
Sedan började det mödosamma arbetet med att slipa ramen till det gamla ack-loket, No 11.
Och slipning tog ett antal timmar med ond rygg som följd. Stå böjd i flera timmar är inge bra för min
Artros alltså...
Och när slipningen var klar, stryka på ramen med lättflyktig svart Cronol. Detta är ett träimpr.medel men
med samma egenskaper som fd slipersoljan, som fanns på marknaden förr...
Lämplig att stryka på renslipat järnmatrial alltså.!
Lok 1 framför stationshuset
Växling på gamla spår Ett
Efter att ramen renslipats m rot.stålborste och liten
vinkelslip, så det ut så här....
... och när Cronolen kommit på; så här.
Och från annan fotovinkel. Nu skall närmast ett bak-
stycke till förarbrunnen byggas upp. Sedan målning!
No comments:
Post a Comment