flakvagnen, utanför verkstaden. Där slipade vi av själva höljet runt fältet & rotorn fr rost och blåste rent
den m tryckluft. Då elmotorn slipats någolunda ren från lös färg och rostbeläggning; infann sig följande
inskription; FÖRENADE E.A.B. SYSTEM CAYTON...??
Därefter flyttades den tunga elmotorn över till lokramen och bultades.
Innan motorn drogs fast kollade vi med den gamla duplexkedjan att elmotorn satt i linje med drevet
på blindaxeln.
Sedan målades batterilådan utv med den gråaktiga täckfärg som sittbrunnen var målad med.
Lokramen beströks med mera Cronol runtom; samt golvet fick oxå svart färg på sig.
4 kraftiga kablar ligger i förrådet från demonteringen av kontaktledningsloket från MEJ.
Längden av kablarna blir perfekt till lokets torpedvägg där den gamla körkontrollen skall monteras.
Kablaget kommer att dras under golvet och upp bakom torpedväggen, i väntan på att kör-
kontrollen blir klar.
Slipning av elmotorn; stående på flakvagnen....
.... och vi turas om med rostslipningen.
Här har motorn lyfts på plats i sin ntidigare position
Den gamla rullkedjan av typ duplex är på plats och skall nitas ihop av Bengt
Och på andra sidan ser man kolborstarna och kollektorn. Blecket ovanför axel är oljepåfyllningen
Grabbarna drar åt bultarna i motorfästet
Golvet är nu struket med svart Cronol. Kabelanslutningarna ses till vänster på elmotorn
En snygg frontbild på loket, kan man säga
Sidvy av loket
Loket inskjutet under taket där de andra batteriloken finns
No comments:
Post a Comment