lördag 21 mars 2015

Aktiviet V.12

Denna vecka har jag grejat lite med Hökhultar´n, till och från... Pga ryggbesvär (Artros) orkar jag bara hålla på några timmar per dag. Så de som blir får bli..!
Tillbockning av en ny motorhuv i Aluminum har jag gjort till loket; som "fullskale-rallare" måste en kunna
mycket knep & knåp för och få till det. Det är inte bara å handla & köpa; som en del tror....
Bara inpassningen till torpeden krävde sin man; och mycket bockande blev det.
Sedan har jag rengjort bränslerören som är av koppar och polerat upp dom skinande blanka.
Uppsmörjning av bränslekranen, som är i mässing, har oxå blivit utfört.
Bengt kom förbi en eftermiddag och svetsade fast "gängor" på växelspakarna. De var slut och vi hade rundteen med knoppar på, liggande hemma...
Sedan har jag målat huven grön förståss och enklare huvlås skall fixas till såsmåningom.

Generatorn har jag varit sysselsatt med idag på fredags em trots regnblask till och från under dagens lopp.
Men i öppningen vid hallen sker det underverk. Och det behövdes idag för bultarna hade bekat fast så in
i bomben.!  De var så fastrostade att ett tag trodde jag nästan de var fastsvetsade. Men med ordentliga ringnycklar och rostspray + power, så åkte det mesta med...


                                         Tillbocknig av ny motorhuv av Aluminium..

                                         ..och så här blev resultatet efter lite justeringar.

                                          Benga i svetsartagen...

                                         Tittut...å vad hittar vi här då?  Bensinkran + choke..!

                                         Och här har nya huven fått färg på sig... Stiligt!

                                         Rostborstning å målning av "prottopeller´n" ........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar