tisdag 6 september 2016

Tisdags aktivitet

Idag har det varit varmt på EM trots ganska frisk vind...Tippar på en 23-24 C ca...

Har varit sysselsatt m lite av varje, bl.a har jag strukit på olika boggevagnars gavelbalk med
min "specialblandning" dvs egen tillverkning av svart Cuprinol för strykning av balkar & trä...
Vad och hur jag joxat ihop detta och vilka indegrienser, talar jag inte om!! Säkert olagligt...
En indegiens kan jag tala om: svart spillolja...

Tänkte att jag skulle börja röjja buskarna över gärdet; men vi får se..
Några sliprar skulle oxå behöva bytas över gärdet, före 24 Sept...

Just det ja.... 
Lördagen den 24 Sept ÄR det den traditionella Mörkerkörningen m 
korvgrillning. Kl 19.00.
Så nu vet NI det... 

Lite lövblås får jag hjälp m på lördag, över linjen.  Men det är ju mest mellan Granskogens hpl
och ner till Talludden stn; nere vid sjön.
En sträcka på ca 200 mtr....


Nu över till dagens bildkollage:


     En gavelbalk ser ut så här... Det är denna själva boggien är fäst vid via en sk ledkula i boggien!


    Även åkvagn No 38, har genomgått denna svarta strykning....


     Och så här ser andra balkändan ut...över bromsboggien.


     Även åkvagn, No 28 har utsatts för samma behandling....


     Och här strök jag även uppstigningsbrädorna på vgn 28...


      Och så här ser vagnparken ut på håll. Imorgon skall jag tvätta av långbalkarna med målartvätt
      eller vegetabilisk avfettning....


      Nedre delen av dörrarna på stationen har jag oxå snyggat till...


     Som NI ser måste man buskröjja på bägge sidor. Buskarna kommer annars att slå in i åkvagnarna
     och ge de åkande ordentliga örfillar. OCH det vill vi ju absolut undvika. Inte roligt att få värdens
     käftsmäll i mörkret !!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar