tisdag 19 juli 2016

Måndags aktivitet

Var lite trött för att sitta vid datorn och lägga in detta igår kväll....
I söndagskväll for Bengt och jag ner till Hagaberg för att köra av de större gräsmattorna....
Döm om min förvåning när min ena modellpolare fr Gbg stod vid grinden; senare kom en annan
från Västerås...De skulle utväxla en modellayout...?!
Och inte sagt ett knysst till mig!  Gör man så..?

Lite skämmigt f somliga, vad..?!?

I måndags var jag nere till Hagaberg och uträttade div småsaker på BB-motorn...
Se bildkollage nedan.


i
     Satt i de nya(!) pinnbultarna till Bergmotorn...



     Fotogenspruta....



    ... för rengörning av vevhuset på BB-motorn. Måste tvätta ur lagren från det oljeblandade vattnet...



     Och alltet rinner ur en burk fr vevhuset via ett avtappningsrör. Jag skall luta upp loket via en domkraft
     idag och blåsa på mera med fotogen..



     Plogvagen är oxå ett brådskande projekt som måste bli klart i sommar. En anordning skall svetsas till
     som möjliggör att spetsplogen skall kunna lyftas upp från rälsen ca 220mm.....


     Ett nytt 6V batteri på 77 ah har införskaffats till Lindhsloket. Bengt behöver det andra till sin Grålle....



   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar