torsdag 13 oktober 2016

Torsdags aktivitet

Idag började jag med att åka upp till Linde Bildelar, Rune W har ett godsfack där som han lämnar
av prylar till, eller när man kan lämna av till honom. Så jag fick förgasarn till BB-motorn; den är nu
monterad men jag har inte hunnit provstarta ännu...

Sedan fortsatte jag med att måla i ramen på Lannavagnen; nu skall bara hjultallrikarna målas
utvändigt...
Jag var inne i station en vända och fixa till en palt till tkl-avd.

Så har jag städat av i bangården lite och plockat bort gamla sliprar å bråte samt kärra ner det
till stora skräphögen...



     Förgasarn monterad på BB-motorn...


     Nystuken Lanna-vagn...


     En annan fotovinkel...


     Som synes är ramen oxå struken invändigt; vilket kan vara bildbevis när andra 600-banefantaster
      påstår att vi fuskmålar och inte stryker vagnsramarna invändigt... Jä-la arslen är mitt ord..!!


     Har fixat till en handsignallykta, sk palt. KN tykte det fanns lite dåligt m den varan....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar