måndag 21 november 2016

Måndags arbete

Pga ett besök vid akuten igår samt besök vid Vårdcentralen idag; måste jag hålla mig lugn ett tag för
att mitt fotsår skall läka ihop bättre. Just nu kraftig infektion i såret vilket medfört att D ha varit dåligt
med nattsömn de senaste dygnen..
Men med fler burkar värktabletter och antibiotika, får man lulla runt lite... Allt ä då Kul..!

Arbetet får ju ej avstanna pga jag är justerad en stund. Ont krut förgås inte så lätt som sagt...
Jag har lejt bort lite arbete åt Bengt med avgasvisslan till Diema-loket. Så gott som klart idag.
Fattas bara någon dragwire av moppetyp, att dra i från förarplatsen.

BKT håller ju på med vägen; och omkr 15.00 tiden hade de grävt upp gruset mellan rälsarna, i
övergången.
Bengt & jag får inspektera i morgon fm; å fråga:  Vem I H-te Skall Sopa Rent I
Moträlerna Har De Tänkt..??  


     Avgasvisslan monterad på en rörkott; som skall träs över avgasröret en bit upptill...


     Som den observante ser, så blir den sittande på tvärs på avgasröret som det satt original....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar