söndag 20 mars 2016

Söndags aktivitet

D börjar bannemig bli tjatigt de här...
Idag var jag nere igen och slet i min anletes svett. Denna helg var pojkarna upptagna med annat; var väl några unga tjejer som lockade...!
Kört med monsterslipen på både traktorgrillen och motorhuven; gissa om jag har värk i axlar och underarmar. 
Fn vet om man inte skulle locka nån bodybuilder att komma å träna med monsterslipen;
D ä frågan dä om de skulle orka..?

Iallafulla fall så blev det roller när det var dax att häva på färg... Färgvalet är en typ av järnfärg av
samma kulör som finns på Hästvedaloket, om någon fundrar...
Tja så äre, kolla bilderna...


      Så har blev traktorgrillen med färg anbragt...


     Så här ser halva loket ut på högersida; innan jag tog bakre delen...



     Motorhuven; fd Bergbolagen slipad å klar för färgsättning....



     ....och så här såg den ut en 20min senare....



     Bakre delen av höger sida av loket slipat; gammal grundfärg sitter kvar...så...


     ...och då brakade jag bara på med roller´n... Tänk er nu svarta lagerboxar bak samt knallröda
      bakhjul... Fn va nice!


     Så här ser monstret ut; låter som en "jetmotor" å tung så in i h-te...! Välkomna å prova den som törs!



    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar